Szenvedély nélkül nincsen munkahelyi siker?
Az extra teljesítményhez extra lelkiállapot kell. A vezető dolga pedig az, hogy ezt a lelkiállapotot létrehozza.
Az extra teljesítményhez extra lelkiállapot kell. A vezető dolga pedig az, hogy ezt a lelkiállapotot létrehozza.
Sztorikra márpedig szükség van! Milyen egy jó történet és miként lehet word-of-mouth marketingstratégiánk alapköve? Miért fontos, hogy ne csak sikereinket, de félelmeinket és hibáinkat is elmondjuk üzleti partnereinknek, vásárlóinknak? Ezekre a kérdésekre keressük a választ az alábbi írásban.
Munkáltatóként és HR-szakemberként egyaránt fontos, hogy olyan embereket válasszunk ki egy új team építésekor (vagy egy már meglévő megújításakor), akik képesek egy közös célért küzdeni: megvan bennük a csapatszellem. De hogyan deríthetjük ki, a jelöltek melyikéből válhat a legjobb csapattag? – Horváth Gábor írása.
A HVG Marketing és technológia konferenciájának néhány előadóját kérdeztük legnagyobb szakmai kihívásaikról, az utóbbi idők legjobb UX-élményéről és arról, hogy mennyire őrzik szigorúan személyes adataikat.
Miként lehet a marketing, az IT-szektor és az adatvédelmi szakértők szoros együttműködése sikeres üzleti stratégiánk kulcsa? – Benkő Lívia kommunikációs tanácsadó írása.
Miért fontos, hogy marketing szakemberként ne csak hirdetéseket használjunk? Hogyan építsünk márkahűséget cikkekkel és másfajta edukációs anyagokkal? Milyen a jó tartalom? Tudja meg az alapokat az alábbi összeállításból.
A munkaviszony létrejöttekor a felek megállapodnak egy alapbérben (melynek el kell érnie a mindenkori minimálbér határát), amelyet a munkavállaló kap munkáltatójától.
Azok a képzések, amelyek elvégzésére a munkaadó kötelezi a munkavállalót, nem igényelnek tanulmányi szerződést, az ezekre fordított idő ugyanis a munkaidő részének tekinthető.
„A bukás a legjobb tanítómester” – mondta Bill Gates egyik 2004-es keynote beszédében. A tudomány története is őt igazolja: Einstein négyéves koráig beszélni sem tudott, és írni is csak hétévesen tanult meg; Thomas Edisont első néhány munkahelyén egészen egyszerűen munkavégzésre alkalmatlannak ítélték, és kirúgták. Bill Gates, Mark Zuckerberg és Steve Jobs pedig mind diploma nélkül hagyta ott az egyetemet. Egy dolog mindannyiukban közös: bukásaik segítették őket abban, hogy végül hatalmas sikereket érjenek el, és maradandót alkossanak.
„Mit fognak gondolni a beosztottaim, ha nem tudok minden kérdésükre azonnal válaszolni?” Merül fel gyakran a kérdés a frissen kinevezett vezetőkben. Ez a félelem teljesen természetes, azonban mindig szem előtt kell tartanunk, hogy nem csak mi tartunk ettől. A jelenlegi, dinamikusan változó világban nehéz, de korántsem lehetetlen olyan vezetői stratégiát kialakítani, amellyel folyamatosan fenntarthatjuk hitelességünket.
A szervezetvezetés és egy hadtest irányítása között nem sok alapvető különbség van. Ez elsőre furcsán hangozhat, mégis több igazság van benne, mint gondolnánk: vezetőként ugyanis gyakran egy szakaszvezetőéhez hasonló, nagyon is felelősségteljes viselkedésmintákat kell követnünk ahhoz, hogy sikerre vigyük csapatunkat.
Mi szükséges ahhoz, hogy egy vállalat életében az elindított változástatásoktól várt eredményeket elérjük? Sok részletre kell odafigyelnünk, de talán a legfontosabb az emberi tényező! Az, hogy mennyire motivált valaki a változásra, változtatásra, rengeteg részlettől függ. A demotiváltság lehetséges rejtett okait összegezte dr. Krasz Katalin munka és szervezeti szakpszichológus.
Fokozott szigor a rosszaknál, előny a jóknál, adó- és vámfizetési kötelezettségek nyilvántartása közös számlán, a kötelező adóellenőrzés megszüntetése végelszámolásnál. Egyebek között ezt tartalmazza az adózás rendjéről szóló törvénynek az Országgyűléshez múlt héten beterjesztett módosítása.
„Mindig a legegyszerűbb ötletek vezetnek a legnagyszerűbb eredményre” – amit már a nagy Lev Tolsztoj megmondott, azt manapság üzleti elemzők egyre inkább igazolják.
A sourcing szakember afféle fejvadász, aki az online és offline világot pásztázza tehetséges jelöltek után kutatva. Az IT-sourcingos jóval szűkebb csoportra fókuszál: kiváló programozókat és fejlesztőket keres sajátos módszerekkel.
Magánéleti és munkahelyi sikerességünk is nagyban függ attól, hogy mennyire hatékonyan tudunk az emberekre hatást gyakorolni. A Kis lépés, nagy hatás című könyv egyik szakmai lektorát, Pataki Katalint kérdeztük a meggyőzés tudományáról.
Hogyan célozzuk a lehető leghatékonyabban potenciális vásárlóinkat? Ebben lehet segítségünkre a remarketing, ami nem valami titokzatos csodafegyver, „csupán” egy olyan eszköz, amely célzottan találja meg és látja el információval a mi termékeinkre, szolgáltatásunkra valóban kíváncsi közönséget. Íme 6 kihagyhatatlan remarketing tipp, amivel ez valóban sikerülhet.
Miért tudnak hasonló képességű emberek közül egyesek folyamatos fejlődés mellett egyre sikeresebbé válni, miközben mások az ígéretes kezdés után leragadnak egy adott szinten? Többek között erre a kérdésre ad választ Carol S. Dweck, a Stanford egyetem pszichológusa, a világ egyik vezető motivációkutatója.